Dubbdäck

UTVALDA MODELLER

Några av våra bästsäljande dubbäck:

Priser

Nedan ser du vad några av våra dubbdäck kostar. Vi har ett större sortiment än det som syns här på sidan. Ta gärna kontakt med oss för att få veta mer. 

I priserna ingår:

  • Hämtning av dina gamla hjul
  • Montering på fälg
  • Balansering
  • Nya ventiler (ej TPMS)
  • Miljöavgift. 
  • Leverans inom 026/0290-området

175/65-14

Budget:  

2 900 :-

Sailun:  

3 500 :-

Hankook:  

3 800 :-

Michelin:  

4 700 :-

185/65-15

Budget:  

3 300 :-

Sailun:

3 500 :-

Hankook:  

3 800 :-

Michelin:  

5 200 :-

195/65-15

Budget:  

3 300 :-

Sailun:  

3 600 :-

Hankook:  

4 000 :-

Michelin:  

5 300 :-

205/55-16

Budget:  

3 400 :-

Sailun:

3 700 :-

Hankook:  

4 700 :-

Michelin:  

6 900 :-

225/45-17

Budget:  

3 700 :-

Sailun:

4 000 :-

Hankook:  

6 500 :-

Michelin:  

9 100 :-

235/65-17

Budget:  

4 300 :-

Sailun:  

5 100:-

Hankook:  

7 400 :-

Michelin:  

10 000 :-

225/40-18

Budget:  

4 200 :-

Sailun:

4 600 :-

Hankook:  

7 400 :-

Michelin:  

9 900 :-

235/60-18

Budget:  

5 100:-

Sailun:  

5 800:-

Hankook:  

7 300 :-

Michelin:  

10 400 :-

Frågor och svar om dubbdäck

Vanliga frågor och svar

Varje år publiceras en rad olika tester för dubbdäck. Ett däck som blev testvinnare hos Bäst-i-test.se var Continental ContiIceContact 3. En annan modell som fått mycket positiv uppmärksamhet är Nokian Hakkepeliitta, som ofta delar tronen med ContiIceContact när experter testar. Enligt Bäst-i-test är konsumenterna lite mer förtjusta i Nokkians modell, men båda två bäddar för att öka trafiksäkerheten under vintern. 

Ja, vi säljer begagnade dubbdäck, som givetvis uppfyller allt som krävs för att vara godkända att köra med. Vi har även oanvända däck som är tillverkade för ett par år sedan. De får inte kallas för nya, men de har goda köregenskaper – till ett bra pris. Att köpa äldre oanvända dubbdäck kan vara ett bra sätt att spara pengar. 

Många rekommenderar ett lite högre tryck i vinterdäck än vad biltillverkaren rekommenderar. Till exempel menar Nokian att dubbdäck och vinterdäck överlag bör ha 0,2 bar högre än vad som står i bilens handbok. Dessutom är det stora temperaturskillnad mellan inomhus och utomhus på vintern. Om däcken kontrolleras i en varm hall, behöver trycket ökas på ännu mer.